vrijdag 21 juni 2013

My nailcare routine


Benodigdheden: Nagelvijl, bokkenpootje, handbadje met warm water, cuticle remover, cuticle oil, basecoat, gekleurde nagellak, topcoat en eventueel een nagelriem boter voor als je klaar bent.


Ik start altijd met vijlen op de onverzorgde nagels want als ze week zijn breken ze heel makkelijk af. Ik vijl van buiten naar binnen.


Daarna gebruik ik een cuticle remover om de nagelriemen zacht te maken en om ze schoon te maken.



Goed inmasseren.


En nu voor 5 minuutjes in een badje met lauw/warm water houden zodat de nagels lekker verweekt en schoon zijn.


Even laten drogen.


Daarna gebruik ik een verzorgende nagelriem olie die de nieuwe nagel ook verzorgd. Hij ruikt heel lekker naar citroen en trekt makkelijk in.



Ook even inmasseren.


 Dan kan je als het nodig is de nagelriemen terug duwen zodat de nagels mooier gelakt lijken en de nieuwe nagel beter de kans krijgt om te groeien.


Ik gebruik een basecoat zodat mijn nagels niet gaan verkleuren.



NYC nagellak - 258 Prospect Park Pink.

Van deze kleur hoef je eigenlijk maar 1 laagje aan te brengen, maar voor de finishing touch doe ik er toch 2.

Na de kleurlak gebruik ik een topcoat zodat ze nagellak beter blijft zitten en de kleur minder snel beschadigd.



Eventueel kun je nog een ander verzorgend product gebruiken.



1 opmerking:

  1. Heel erg leuk, en ook heel handig en fijn hoe je het met de foto's steeds laat zien! super! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen